Itineraries

ELEMENTS

Elements i la natura

Des de l'equip de conservació i restauració hem ideat aquest recorregut que pren com a base la terra, l'aigua, el foc, l'aire i l'èter. Aquests elements, essencials en la natura, també són part fonamental de l'art contemporani. La nostra feina és conservar-los i tractar-los per evitar-ne degradacions i presentar-los en el seu estat més pur.

Itinerary by
Dept. de Conservació Restauració
Tags
Elements, terra, aigua, foc, aire, èter, conservació, restauració, natura

  • Play

  • Share

    Email

  • Comment

    Sign in

    In order to create your own Itineraries or comment you have to register. Not registered yet? Click here

  • Download PDF

Content

  • Oscillating between semiotics, pictorialism and theatrics, Joan Jonas integrates ritual and symbolic elements into her hybrid vocabulary, where gestures are the object of reflection. At the beginning of her artistic career, the themes in her work focused on herself, on the body of the artist, its ...

    Data
    2002
    Tipus d'obra
    Media installation

    Terra: a "Lines in the sand" (2002) de Joan Jonas la terra és essencial. Com el seu nom indica, aquesta instal·lació consta, entre altres elements, de sorra. No només cal conservar les formes geomètriques que s'hi han dibuixat, sinó que prèviament cal fer-hi tractaments per evitar una infecció microbiològica. Abans d'exposar-la, és important utilitzar terra de riu neta, tractar-la amb biocida i deixar-la assecar.

  • Data
    1986
    Tipus d'obra
    Poem-Object

    Aigua: aquest element el trobem a la Col·lecció en tots els seus estats. Al "Poema objecte" (1967) de Brossa hi és en estat líquid. En forma sòlida, de gel, el tenim a "Eisring" (1970) i en estat gasós, com a vapor, forma part de "Condensation Cube" (1965). Totes dues obres són de Hans Haacke. Un dels aspectes que cal tenir en compte és la facilitat de l’aigua per alterar-se amb l'aparició de microorganismes, principalment vegetals. Per això, és bàsic utilitzar aigua desionitzada, tractada amb algicides i fer-hi un control del pH periòdic.

  • Haacke's early work in 1960 demonstrates his interest in the biological, ecological and the cybernetic. In particular, the writing of biologist Ludwig von Bertalanffy and his book General Systems Theory (1968) had a profound effect on the artist's thinking. In 1962, Haacke began to make works such ...

    Data
    1970
    Tipus d'obra
    Installation

    Aigua: aquest element el trobem a la Col·lecció en tots els seus estats. Al "Poema objecte" (1967) de Brossa hi és en estat líquid. En forma sòlida, de gel, el tenim a "Eisring" (1970) i en estat gasós, com a vapor, forma part de "Condensation Cube" (1965). Totes dues obres són de Hans Haacke. Un dels aspectes que cal tenir en compte és la facilitat de l’aigua per alterar-se amb l'aparició de microorganismes, principalment vegetals. Per això, és bàsic utilitzar aigua desionitzada, tractada amb algicides i fer-hi un control del pH periòdic.

  • Condensation Cube (1965) is one of Hans Haacke’s earlier works. While over time the artist developed a critique of art as an institution and system, these early works focus on art in the sense of process and physical system. Interested in biology, ecology and cybernetics, in the mid-sixties Haacke ...

    Data
    1965 (2006) (2013)
    Tipus d'obra
    Sculpture

    Aigua: aquest element el trobem a la Col·lecció en tots els seus estats. Al "Poema objecte" (1967) de Brossa hi és en estat líquid. En forma sòlida, de gel, el tenim a "Eisring" (1970) i en estat gasós, com a vapor, forma part de "Condensation Cube" (1965). Totes dues obres són de Hans Haacke. Un dels aspectes que cal tenir en compte és la facilitat de l’aigua per alterar-se amb l'aparició de microorganismes, principalment vegetals. Per això, és bàsic utilitzar aigua desionitzada, tractada amb algicides i fer-hi un control del pH periòdic.

  • It has been said of this artist that he used ordinary materials to achieve extraordinary ends. Between 1968 and 1996, he produced works of great simplicity and beauty, transforming normal objects into symbols of love and loss. Well-known for his installations made with candles, clocks or sweets, ...

    Data
    1993
    Tipus d'obra
    Installation

    Foc: el foc és llum i escalfor, i això és el que simbolitzen les bombetes incandescents de l'obra de Félix González-Torres "Sense títol (Last Night)" (1993). Quan cal substituir una bombeta fosa, sempre se n'ha de buscar una de recanvi amb les mateixes característiques tècniques, inclosa la temperatura de color.

  • Conceived as pneumatic sculptures or pieces of air, the series Corpi d’aria was made in 1959–60. Presented as camping equipment or a set of domestic tools, they were sold in a wooden box containing a folding metal tripod, a deflated white balloon and a mouthpiece. 45 copies, signed and numbered, ...

    Data
    1959-1960
    Tipus d'obra
    Installation

    Aire: "Corpo d'Aria" (1959-1960) de Piero Manzoni és una obra plena d'aire delicat, fi i subtil, contingut en globus. Contenir l'aire no és tan fàcil com sembla, perquè les molècules d'aire s'escapen per gairebé tots els materials, per microscòpics que en siguin els porus.

  • Michael Snow's ability to experiment with media such as film, video, sound and holography has not diminished since his film Wavelength established him as the creator of a new film language in 1967. Snow (Toronto, Canadà, 1929), who is considered the father of structuralist film and one of the ...

    Data
    1976
    Tipus d'obra
    Media installation

    Èter: ¿com podem definir millor aquest element que amb la metàfora del buit que s'omple amb el so? A "Hearing Aid" (1976) de Michael Snow les reproduccions successives d'un enregistrament inicial d'un metrònom exemplifiquen a la perfecció com aquest so de l'èter, lleuger i subtil, ocupa i omple un espai i li atorga materialitat.