Activitats Professorat

Entre l’acció i l’objecte. Laboratori d'artistes

Adreçat a professorat de Primària

03 al 06 jul. 2017

16 h

Laboratori d'Artistes

Laboratori d'Artistes

Obrir un forat permanent en una paret del museu; provocar un terratrèmol; derogar les normes d’ús relatives al silenci, o instal·lar una placa commemorativa en un banc d’un parc són algunes de les accions que Luz Broto, Tere Recarens o David Bestué han dut a terme aquests últims anys. Accions senzilles però èpiques, que transformen la realitat quotidiana i ens conviden a mirar el nostre entorn amb nous ulls. Accions que, d’altra banda, transformen, creen o destrueixen objectes i espais, i amb això alteren la nostra manera de relacionar-nos-hi.

Enguany transformem les sessions del curs d'estiu en un laboratori d'experimentació amb aquests artistes, per treballar al voltant d'un objectiu comú: crear un objecte artístic autònom que es pugui dispersar per les escoles per activar processos educatius que possibilitin el coneixement compartit des de l’art i a través de l’art. Un laboratori que obri un espai de col·laboració amb els professors per participar en l’experiència d’aquests processos inicials de creació, i on puguem reflexionar sobre la potencialitat de l’experimentació a l’aula a partir de les pràctiques artístiques. La quarta i última sessió la dedicarem a la reflexió i debat sobre la inserció d'estratègies i dispositius artístics a l'aula amb Daniel Medina i l'equip educatiu del MACBA.

David Bestué
Artista. Llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, és un escultor interessat en les relacions entre l'art i l'arquitectura. Entre 2003 i 2009 va realitzar un treball sobre l’arquitectura d’Enric Miralles i, posteriorment, un altre sobre l'arquitectura espanyola del segle XX, Formalismo puro (2012), i sobre la història recent de l’enginyeria en el país, Historia de la fuerza (2017). També ha dut a terme diverses exposicions individuals, com Pedres i poetes a la galeria Estrany de la Mota (Barcelona, 2013); Realisme a La Capella (Barcelona, 2014); i La España moderna a García Galería (Madrid, 2015). Ha participat en programes de residència a Gasworks (Londres, 2010) i De sitio (Mèxic D.F., 2013).
http://www.davidbestue.net/

Luz Broto
Artista. Llicenciada en Belles Arts i DEA en el doctorat «Art en l’era digital. Creació intermèdia» de la Universitat de Barcelona. Ha desenvolupat projectes específics en diferents contextos, com el Centre d’Art la Panera, Lleida; CA2M, Madrid; Koldo Mitxelena, Sant Sebastià; Secession, Viena; o el Mercat de les Flors, Barcelona. La pràctica de Luz Broto, de caràcter situacional i propositiu, es fonamenta en un gest mínim, fruit d’un estudi minuciós de l’espai i la situació on intervindrà, dels seus límits, dels seus usos i de la implicació del cos com a activador i receptor de les tensions i dinàmiques establertes. Els seus treballs es generen a partir dels condicionants d’un lloc –elements arquitectònics i infraestructures, estructures organitzatives, normatives i protocols, fets històrics o recents– i plantegen mínimes operacions de desplaçament que posen en joc les constriccions i complexitats del marc on s’inscriuen. Aquests «jocs» sovint activen dimensions desconegudes on es troben implicats participants i/o públic, i on s’emfatitza l’exploració com a eina de coneixement de l’entorn donat i l’acció com a generadora d’experiències que, partint de la posició individual, s’apropen a allò col·lectiu.
http://www.luzbroto.net/castellano/

Tere Recarens
Artista. Comença els seus estudis d'art a l'Escola Massana i després obté beques d’estudis i residències a l’École des beaux arts de Grenoble (1991-1992), l’École d'art de Marseille (1993-1994), PS1 Studio Program, Nova York (1998-1999), Art Platform, Beijing (2007) i Endjavi Projects, Iran (2014). El dibuix és la seva llengua materna i en el seu treball es guia pel desplaçament, la trobada i l'intercanvi. L'aspecte més marcat del seu treball és la curiositat cap a l'entorn i la societat. Sense formes específiques, les seves obres, determinades i espontànies, estan al servei de l'intercanvi senzill, directe i eficaç. Els constants desplaçaments i el seu treball poètic apunten a les problemàtiques socials generades per la vida contemporània, sempre fent ús de la ironia i l’humor. Amb energia i sense miraments, busca la integració lingüística, cultural i la màgia del col·lectiu.
http://tere.cat/

Dani Medina
Es mou entre la música, la pedagogia crítica, la investigació i la gestió educativa. Llicenciat en pedagogia per l’ESMUC, va ampliar la reflexió i acció artística, política i educativa al PEI Programa d’Estudis Independents del MACBA. Des de la mirada de les pedagogies radicals, el feminisme queer i les pràctiques activistes, impulsa espais de reflexió al voltant dels processos grupals, les dinàmiques col·laboratives i les interseccions entre l’art i la pedagogia. Amb una llarga trajectòria en l’àmbit de l’educació musical, ha participat també en el programa de residències Bòlit Mentor (Girona) i al Festival d’Art Sonor Tsonami (Valparaíso, Xile) com a artista-investigador resident. Actualment dirigeix l’Escola Municipal de Música de Roda de Ter i L’Esquirol, on compagina la docència amb la gestió; i desenvolupa una investigació sobre dispositius artístics i pedagògics al departament d’Educació del MACBA.

Programa

DEL 3 AL 6 DE JULIOL, DE 16 A 19.30 h
Lloc: Espai Taller

Inscripció

Preu: 20 €. Gratuït per Amics del MACBA. Cal inscripció prèvia:

Inscripció Accedeix-hi directament fent clic al botó.

Contacte

Programes públics
macba@macba.cat
Tel: 93 481 33 68

Informació per al visitant

Inscripció Accedeix-hi directament fent clic al botó.



Som conscients que per contribuir a l’art contemporani cal donar suport a l’ensenyament i promoure un sistema pedagògic que refermi la creativitat i l’experiència estètica.

La Fundación Banco Santander comparteix plenament aquesta filosofia amb nosaltres, i és per això que un any més col·labora amb el MACBA actuant com a mecenes del seu Programa de Formació Permanent del Professorat.

  • Afegeix al Recorregut

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't

  • Comparteix

    Per email

  • Comenta

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't