al

El 2001 el MACBA va convidar l'artista suís Thomas Hirschhorn (Berna, 1957) a realitzar una obra específica per al Museu. El resultat va ser Arqueologia del compromís, una enorme instal·lació que va ocupar durant quatre mesos el vestíbul de l'edifici, simulant un jaciment arqueològic en ple procés de desenvolupament dels treballs d'excavació. Unes excavacions, en aquest cas, destinades a desenterrar aquells compromisos filosòfics, polítics, artístics i espirituals que es mantenen sepultats en les nostres consciències individuals i col·lectives.

El treball de Hirschhorn es pot definir com la formalització d'un compromís personal que es materialitza en instal·lacions efímeres de grans dimensions i materials pobres, amb una estètica de la precarietat característica i original. Per a aquesta obra, l'artista va comptar amb la col·laboració de l'escriptor francès Jean-Charles Massera, que va concebre 35 textos en què ficció, història i política es fusionaven i oferien relats paral·lels als de la instal·lació.

El Museu d'Art Contemporani de Barcelona ha invitat l'artista suís Thomas Hirschhorn (Berna, 1957) a realitzar una obra específica per al MACBA. El resultat es presenta ara amb el títol d'Arqueologia del compromís. El treball de Hirschhorn es podria definir com la formalització d'un compromís personal que materialitza en instal·lacions efímeres de grans dimensions i amb materials pobres, amb una estètica de precarietat característica i original. En aquesta obra Hirschhorn ha comptat amb la col·laboració de l'escriptor francès Jean-Charles Masséra, que ha escrit textos on es barreja la ficció i les referències històriques i polítiques i que, integrats en la instal·lació, estaran a disposició dels visitants.