Publicació

L'Internationale. Post-War Avant-Gardes. Between 1957 and 1986

L'Internationale. Post-War Avant-Gardes. Between 1957 and 1986

MACBA / Moderna galeria (MG), Ljubljana; Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA), Barcelona; Museum van Hedendaagse Kunst Antwerpen (M HKA), Antwerpen; Van Abbemuseum (VAM), Eindhoven; Július Koller Society, Bratislava; JRP Ringier Kunstverlag AG
2012

N. Adajania, I. Arns, Z. Badovinac, B. Buden, J. Ceuleers, J. Díaz Cuyás, E. Čufer, B. De Baere, C. Esche, C. Freire, T. Grandas, D. Grúň, K. Gurshtein, J. Hoet, C. Höller, V. Komar, L. Bang Larsen, B. Marí, M. van Mechelen, A. Medosch, V. Misiano, P. Piotrowski, B. Piškur, G. Schöllhammer, B. Stipančić, S. ten Thije, W. Van Mulders, I. Wallerstein

Informació tècnica

Assaig
364 p. 101 il.
15 x 21 cm cm.
22 €

ISBN

Eng.
978-3-03764-311-2

L'Internationale. Post-War Avant-Gardes. Between 1957 and 1986

La Internacional és una xarxa transinstitucional creada per cinc grans museus i arxius d'art europeus (la Moderna galerija de Ljubljana, la Július Koller Society de Bratislava/Viena, el MACBA de Barcelona, el Van Abbemuseum d'Eindhoven i el M HKA d'Anvers). Partint d'aquests cinc museus i les seves respectives col·leccions, L'Internationale – Post-War Avant-Gardes between 1957 and 1986 presenta una àmplia tria d'exemples i assajos historiogràfics i teòrics per analitzar des d'una nova perspectiva un període de la història de l'art que, segons el cànon establert, ha estat dominat gairebé en exclusiva per l'art d'Europa Occidental i Amèrica del Nord. La present publicació qüestiona aquest cànon i fa sortir a la llum un corrent avantguardista dispers, multipolar i de vegades interconnectat, que ja existia (molt) abans que es pensés en termes de globalització o transnacionalisme. Les diverses contribucions aplegades en aquest recull plantegen una qüestió central: fins a quin punt podem dir que ha existit un llenguatge comú internacional en art durant aquestes tres dècades, alhora que els enfocaments i les terminologies locals diferien significativament? Com se situaven en els seus contextos socials respectius aquestes experiències i formes de coneixement tan disperses? Quins paral·lelismes de mètodes artístics van aparèixer en les diverses regions, i fins i tot continents? Per acabar, podríem agrupar aquestes narratives locals d'una manera inèdita, rizomàtica, capaç de reconfigurar les nostre idees de translocalisme i d'internacionalisme?

Compra el llibreAccedeix a la botiga de Laie on-line.
Aquest llibre només està disponible en anglès

  • Afegeix al Recorregut

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't

  • Comparteix

    Per email

  • Comenta

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't

  • Descarrega

Continguts relacionats

Enllaços

Vídeos

Àudios

Documents

Exposicions