al

Antoni Tàpies és un dels artistes catalans que més ha reflexionat sobre el suport pictòric, anàlisi que l'ha portat a desenvolupar un discurs personal centrat en les possibilitats matèriques de l'obra d'art. Materials, textures, signes, objectes que converteixen la pintura en quelcom que va més enllà dels seus propis rols i funcions, gairebé en un lloc, en un mur que a la vegada obstaculitza i allibera la tela de la seva càrrega de representació del món. La pintura de Tàpies se'ns presenta com una mena d'espai de diàleg entre la materialitat de l'obra i la nostra mirada, on apareixen altres agents com el símbol, el pas del temps o la memòria que afavoriran nous vincles de comunicació i recepció del seu treball. El projecte per a secundària gira a l'entorn d'aquesta anàlisi de les possibilitats de la pintura i parteix del concepte de mur present en l'obra de Tàpies, ja que la paret com a lloc de reclam, d'opinió, de compromís és un element molt proper a la vida dels adolescents. ¿Què passa quan aquests "murs" apareixen dins les sales del museu? ¿Quines són les intencions d'aquesta reflexió matèrica? ¿Quines lectures se'n poden fer? ¿Quin és el nostre paper davant les pintures de Tàpies? Aquests són alguns dels interrogants que serviran com a fils conductors per aproximar-nos a l'extensa producció d'aquest artista.

Amb la col·laboració de David Armengol


Programa

De dilluns a divendres (excepte els dimarts), a les 9.30 h.
Durada: 1,30 h.
Grups: màxim 20 estudiants per monitor.
Telèfon d'atenció per a grups i programes educatius 93 412 14 13, de dilluns a divendres (excepte els dimarts), de 10 a 14 h.
educacio [at] macba [dot] cat